Qui som

Primera asamblea curs 23-24

Bon dia famílies!!!  Us animem a assistir a la primera assemblea del curs 23-24.  Us fem arribar l'ordre del dia i oferim canguratge gratuït per als socis i, amb un cost de 2€, per als no socis. Recordeu que per gaudir del canguratge, us heu d'apuntar al mòbil de l'AFA o passar per la sala.  Una salutació i bona setmana!

Què és l'AFA?

L'AFA és una Associació de Famílies d'Alumnes (AFA), formada pels familiars dels alumnes de l'escola, amb l'objectiu  d'organitzar activitats que suplementin el projecte educatiu de l'escola tant dels infants com de les seves famílies.

Quins són els nostres objectius

a)       Donar suport i assistència a les famílies, professorat i alumnat del en tot allò que fa referència a l'educació dels seus infants.

b)      Promoure la participació dels pares i mares en la gestió del centre.

c)       Assistir a les famílies en l'exercici del seu dret a intervenir en el control i la gestió del centre.

d)      Promoure la representació i participació dels familiars en els consells escolars.

e)      Facilitar la col·laboració del centre en els àmbits social, cultural, econòmic i laboral de l'entorn.

f)        Col·laborar en les activitats educatives del centre i cooperar amb la programació d'activitats complementàries, extraescolars o de serveis.

g)       Promoure les activitats de formació dels pares i mares, tant des del vessant cultural com de l'específic de responsabilització en l'educació familiar.

h)      Promoure i realitzar tota mena d'activitats fisicoesportives.

i)        Promoure i realitzar tota mena d’activitats lúdiques i culturals.

j)        Tenir cura de l’entorn educatiu per aconseguir un centre en les millors condicions possibles i un ambient digne amb els equipaments necessaris.

Com ho fem?

Portem a terme la organització de les següents activitats, entre d’altres inclosos en el marc de la normativa educativa:

a) Formem part del consell escolar.

b) Realitzem assemblees amb les famílies on s’exposen les tasques realitzades per l’AFA i es prenen decisions de forma conjunta i democràtica amb tots els seus associats.

b) Col·laborem amb associacions com la Pepeta (http://lapepeta.org/) i l’AFFAC (https://affac.cat/) per tal de trobar solucions i aportar millores que perdurin en el temps.

c) Gestionem serveis que puguin resultar d’interès per la comunitat de l’escola, que ens permetin donar suport a la conciliació familiar i activitats lúdiques o lectives que puguin aportar un valor afegit a l’educació de les nostres criatures tals com:

·         Acollida matinal

·         Activitats extraescolars per alumnes

·         Activitats extraescolars per a familiars

·         Jornades culturals

·         Trobades familiars

·         Tallers

·         Xerrades

·         Casals i casalets

Qui en formem part?

L’AFA està constituïda per les famílies associades, vocals, comissions de treball i la junta directiva.

La Junta directiva està formada per president/a, vicepresident/a, tresorer/a i secretari/a. El període màxim en el qual es poden exercir aquests càrrecs és de 5 anys. La Junta directiva representa, dirigeix i administra l’associació, forma part del consell escolar, gestiona i organitza les activitats proposades i dona suport a les famílies en els problemes que puguin tenir al llarg de l’escolarització dels seus fills i filles.

Les comissions o grups de treball estan designades per la junta directiva i en formen part membres vocals de l’AFA, que participen activament en les tasques plantejades en l’acord de treball aprovat per l’Assemblea General.

Les famílies associades són totes aquelles que tenen dret a vot a les assemblees generals, per tal de ser soci/es s’ha d’emplenar un formulari d’ingrés amb les dades de la família i aportar una quota de pagament únic anual en el moment de la inscripció, podreu trobar el formulari en el següent enllaç: Fes-te soci .  A més per ser membre de l’AFA podreu gaudir de descomptes que al llarg de l’any i l’ús dels serveis de segur acabeu recuperant!

ESTATUTS AFA LES ARENES

Còpia de 14675786_Estatuts_diligenciats_2023.pdf